Salam Kepada Jiwa-Jiwa Yang Berani Untuk Bersunyi!

Tiada tempat yang lebih tenang melainkan kesunyian.

Sesiapa yang sering mengadap perangai-perangai manusia, kesunyian yang jauh dari manusia adalah suatu ketenangan yang paling win!

Perlukan masa bersendirian, ME TIME.

Tidak perlu dihakimi / judging too much, by anybody.

Bersendirian itu perlu, sekiranya berkumpul dan bersama itu sekadar tidak membantu apa-apa. 

Sekadar nak 'mencukupkan' syarat.

*******************************************

Kenapa berkahwin? 

Kerana kawan-kawan saya berkahwin, kerana keluarga saya menyuruh saya berkahwin. 

Kerana ada perkembangan dalam hidup saya untuk saya 'tunjukkan' kepada orang & certikan kepada saudara mara nanti, bahawasanya saya juga boleh berkahwin!

Tetapi tanpa penghayatan dan penjiwaan dalam hidup berumahtangga, untuk 'mencintai' dan menyayangi seikhlas hati dan sepenuh jiwa, BERKAHWIN hanya sekadar untuk cukupkan syarat sahaja. 

Kadang-kadang bersendiri lebih baik, dari ber'couple', dari berpasangan, dari punyai 'other half'.

Dan apa itu other half? He / She is my other half.

It means when you guys are together life is so much better. 

Without him / her, you will lost half of your life, lost half of your jiwa. 

But when bersunyi itu lebih baik, lebih nyaman, lebih tenteram berbanding mengadap your so called 'other half', it means you are tough and brave enough to continue your life WITHOUT your other half. 

*******************************************

Ini tulisan aku, luahan aku, dari hati dan jiwa aku. 

Kadang-kadang aku nak bercerita, tapi tak tahu kat siapa. 

My other half? Meh.....😂😂😂

Semoga dengan menulis dapat merawat serba sedikit ruang hati dan jiwa aku yang sakit dan sunyi. 

Comments

Popular Posts